Μαΐου 17, 2014

Κατηγορία Ελαστικών.Παίζουν με την ζωή μας.

      Τώρα τελευταία βγήκε ένας νόμος που λέει ότι κάθε ελαστικό θα πρέπει να συνοδεύεται με αυτοκόλλητη ετικέτα η οποία να αναφέρει την κατηγορία(ποιότητα) του. Η συγκεκριμένη ετικέτα είναι υποχρεωτική  και σε άλλα προϊόντα όπως ηλεκτρικές συσκευές,συσκευές θέρμανσης κλπ που αυτό έχει τον λόγο του. Σε μία ηλεκτρική συσκευή μετράνε την ηλεκτρική κατανάλωση την απόδοση και το πόσο φιλικό είναι με το περιβάλλον.Μέχρι εκεί καλώς πράττουν γιατί  το είχαν παρακάνει με τις συσκευές μαϊμού. Όταν όμως μιλάμε για ελαστικά είναι εντελώς διαφορετικό το θέμα .Μιλάμε για την ασφάλεια των επιβατών σε ένα όχημα.

    Όταν μου κατηγοροποιείς ποιότητες ελαστικών εκεί με δουλεύεις μέσα στα μάτια μου.Γίνομαι πιο κατανοητός παρακάτω. Οι κατηγορίες βέβαια δεν έχουν να κάνουν μόνο με την τιμή του ελαστικού. Οι εταιρίες παραγωγής   κάνουν άπειρα τεστ δοκιμών σε διάφορες συνθήκες οδοστρωμάτων και καιρικές για να δουν και να επισημάνουν την αντίδραση των συγκεκριμένων προϊόντων. Και τώρα μπαίνω στο ζουμί της υπόθεσης.Οι ειδικοί λένε ότι τα ελαστικά Α κατηγορίας ανταποκρίνονται καλύτερα από των παρακάτω κατηγοριών. Δηλαδή φρενάρουν πιο γρήγορα στην βροχή ή σε δρόμους με μεγάλη ολισθηρότητα  και είναι πιο σταθερά στις στροφές. Και ρωτάω εγώ τώρα ο αφελής .Ποιος από εμάς γνωρίζει από λάστιχα;
        Το μόνο που μας νοιάζει είναι η τιμή ειδικά τώρα. Σε ρωτάει ο υπάλληλος τι λάστιχα θα θέλατε; Έλα μωρέ βάλε μου φθηνά, όταν αυτά τα φθηνά κάνουν 200€ τα ακριβά πρώτης κατηγορίας πόσο κάνουν; Πόσοι από εμάς θα επιλέξουν να αλλάξουν τα λάστιχα του αυτοκινήτου τους επιλέγοντας τα καλής ποιότητας;   Φανταστείτε να έχετε ένα όχημα 5 χρόνια και να η τιμή πώλησης του σήμερα να μην υπερβαίνει τα 2000€ θα αγοράζατε ελαστικά με 400€ ; Μην αναφέρω τα των φορτηγών και λεωφορείων τις τιμές γιατί θα φρικάρετε εντελώς και για το πότε τα αλλάζουν οι ιδιοκτήτες τους.
        Μιλάμε για την ασφάλεια μας που σίγουρα μπορεί να κριθεί από ένα φρενάρισμα.Πολλοί θα μου πείτε ότι δεν εξαρτάται ένα καλό φρενάρισμα του αυτοκινήτου μόνο από τα ελαστικά.Οφείλετε και από τα αμορτισέρ αλλά και από τους δίσκους φρεναρίσματος.Το μεγάλο θέμα δεν έγκειται σε αυτό αλλά στο μεγάλο κόστος. Σε βάζει δηλαδή σε ένα δίλημμα μεταξύ φθηνού και μη ασφαλούς ελαστικού και  ενός ακριβού και εγγυημένου. Δηλαδή μόνο οι οικονομικά ευκατάστατοι έχουν την επιλογή της ασφαλής οδήγησης οι υπόλοιποι όχι.
    Να μου πεις εδώ σου πουλάνε τα ληγμένα τρόφιμα ως φθηνότερη επιλογή  στα ελαστικά θα κολλήσουν.








Χαραλαμπάτος Διονύσιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου