Απριλίου 24, 2014

Η Google μας παρακολουθεί.

   Λίγο πολύ όλοι έχουμε ζηλέψει τα κινητά τελευταίας τεχνολογίας με οθόνες αφής με χιλιάδες εφαρμογές ,παιχνίδια. Είναι οι συσκευές με λειτουργικό Android που σου δίνουν την δυνατότητα από οποιοδήποτε σημείο και αν βρίσκεσαι να έχεις πρόσβαση στο ίντερνετ να παρακολουθείς τα μηνύματα σου ή να στέλνεις emails Μια τελευταία όμως εφαρμογή της google μας έχει λίγο ταράξει τα νερά. Οι εν λόγω κύριοι βέβαια εξασφαλίζοντας τα δικαιώματα της εφαρμογής σε υποχρεώνουν για να μπορέσεις να την λειτουργήσεις να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό google δηλαδή ένα νέο email.    

    Μια μέρα λοιπόν διαπίστωσα ότι οι φωτογραφίες που έβγαζα απο το κινητό μου πήγαιναν αυτόματα στους servers της εταιρίας χωρίς την θέληση μου.Ξαφνικά βλέπω μέσα απο τον υπολογιστή μου μέσω ενός ηλεκτρονικού μηνύματος που μου έστειλαν οι ίδιοι όλες τις φωτογραφίες μου μοστραρισμένες στο διαδίκτυο. Μου ήρθε ένας μικρός πανικός απο ότι αντιλαμβάνεστε γιατί δεν μου αρέσει καθόλου να δημοσιεύονται προσωπικά στοιχεία μου όταν εγώ δεν το επιθυμώ πιστεύω και οι περισσότεροι από εσάς. Εψαξα λίγο το κινητό μου και υπάρχει μια εντολή απο το λειτουργικό που μπορείς να απενεργοποιήσεις την αποστολή υλικού στους servers της google.

     Πέρα από τις φωτογραφίες αποθηκεύεται και ολόκληρος ο κατάλογος τηλεφώνων της οικογένειας μας των φίλων -συνεργατών μας. Η εξήγηση τους είναι ότι σου κρατάνε ένα Back up δηλαδή ένα αρχείο ασφαλείας σε περίπτωση που χάσεις ή καταστρέψεις την συσκευή σου. Και το χειρότερο δεν σας το είπα, Πρίν λίγες μέρες συζήταγα με έναν φίλο και μου λέει το εξής φοβερό.Η google μέσω της εφαρμογής google maps δηλαδή ενός ηλεκτρονικού πλοηγού χάρτη οδηγού πόλεων καταγράφει κάθε σημείο που εσύ βρίσκεσαι ακόμα και την ώρα που πηγαίνεις.Ακριβώς το ίδιο έγινε και με το Facebook που πουλήθηκε με αμύθικα ποσά σε μυστικές υπηρεσίες Η αλήθεια είναι οτι καλή η τεχνολογία και χρήσιμη αρκετές φορές, αλλά είμαι σίγουρος ότι όλο αυτό δεν αποσκοπεί τόσο στην εξυπηρέτηση μας, όσο στην πώληση προσωπικών δεδομένων μας για το όφελος τρίτων. Τέλος να σημείωσω οτι δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες αυτές οι εφαρμογές δίδονται δωρεών σε όλους τους χρήστες κινητών συσκευών. Σε λίγο θα βρουν τρόπο να ελέγχουν και το πόσο οξυγόνο εισπνέουμε καθημερινά.


Χαραλαμπάτος Διονύσιος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου